dag allemaal

Best tevreden met het artikel in "dag allemaal" dat verscheen op 5 april 2016. ☺

Ik kreeg vooraf veel vragen van medepatienten om dit en dat te zeggen. Hopelijk heeft het allemaal het artikel gehaald. Het meeste wel. Men moet altijd een keuze maken wat interessant is (en te verstaan is als niet kenner).

Ik hoop dat doorheen de moeilijkheden die ik tegenkom op mijn pad, mijn levensvreugde en kracht schijnt. 

Ik weet dat ik me gelukkig mag prijzen hier in België een positieve bloedtest te hebben waardoor er geen discussie is over over of ik Lyme heb doorgemaakt. Dat maakt het soms makkelijker voor mij dan voor lotgenoten. Niet dat men daarmee de chronische vorm altijd aanvaard... .

Ook prijs ik mij gelukkig dat er artsen zijn die mijn ziektebeeld serieus nemen. Ik ben hen hier heel dankbaar voor. Toch vond ik het belangrijk het onrecht aan te kaarten dat er artsen zijn die ons in de kou laten staan en ons negeren. Het is een spijtige zaak dat er zo'n duidelijk believers en non-believerskamp recht tegenover elkaar staan. 

Chronische Lyme bestaat. Zoals mijn gekende qoute klinkt: 'artsen kunnen doen alsof mijn ziekte niet bestaat, ik heb deze luxe niet.'

Wat chronische Lyme nu juist is, waarom ik ziek blijf, dat laat ik aan wetenschappers en medici over. Al onze hoop ligt in hun handen en het is aan hen om ons zo snel mogelijk verder te helpen. 

Zodat ik kan stappen naar Santiago de Compostela en al mijn andere dromen mogen uitkomen.

Ik leef echter elke dag mijn belangrijkste droom: genieten van al het moois dat ik in mijn leven terugvind.

Ik hoop een stem te mogen blijven zijn voor Lyme patiënten en chronisch zieken. Dankzij jullie, mijn volgers, heb ik deze stem gekregen en ik wil hier heel kostbaar mee omgaan en ten volle strijden voor allen die de moed en de energie niet hebben om voor onze noden en rechten op te komen. 

Bedankt aan al mijn volgers!

Reactie schrijven

Commentaren: 0